سرانجام انتظارها به پایان رسید، رونمایی رسمی از نسل جدید کوروت

پس از مدت‌ها انتظار و انتشار اخبار، تصاویر جاسوسی و رندرهای فراوان، سرانجام شورلت طی رویدادی رسماً نسل جدید کوروت را رونمایی کرده است. همان‌طور که پیش‌ازاین بارها گفته شده بود، بزرگ‌ترین تغییر کوروت C8 استفاده از ترکیب موتور وسط است که آن‌را به اولین کوروت موتور وسط تولیدی تاریخ تبدیل کرده است. البته در طول تاریخ کوروت، نمونه‌های موتور وسط زیادی ساخته شده‌اند اما هیچ‌کدام راهی خط تولید نشدند. حال اما سؤال بزرگی که در مورد کوروت C8 مطرح می‌شود این است که آیا ارزش این‌همه انتظار را داشت؟ با توجه به آمار و ارقام، پاسخ این سؤال قطعاً مثبت است.

هرچند پیشرانهٔ کوروت C8 در میانهٔ خودرو قرار دارد اما طراحی بیرونی آن تفاوت فاحشی با C7 ندارد. درهرحال به نظر می‌رسد رندرهایی که طی سال گذشته از کوروت جدید طراحی شدند به واقعیت نزدیک بوده‌اند زیرا همان‌طور که انتظار می‌رفت در بخش جلویی کوروت مدل 2020 دماغه‌ای تهاجمی با ورودی هوای مرکزی مثلثی دیده می‌شود که توسط دو ورودی هوای بزرگ احاطه شده است. یک اسپویلر کوچک هم زیر سپر قرار گرفته درحالی‌که بالاتر از همهٔ این‌ها کاپوتی شیک با چراغ‌های باریک به چشم می‌خورد.

استایل اسپرت کوروت C8 در پروفیل جانبی آن‌هم ادامه پیدا کرده زیرا در اینجا شاهد رکاب‌های آئرودینامیک، نقوش برجستهٔ روی بدنه و ورودی‌های هوای بسیار بزرگ جانبی هستیم. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این قسمت نیز می‌توان به اتاق جمع‌وجور، گلگیرهای عقب عضلانی و سقف دو حبابی اشاره کرد. در ادامه به سمت عقب، پوشش تهویه‌دار پیشرانه با پنجرهٔ شیشه‌ای جلب‌توجه می‌کند که پیشرانهٔ V8 جدید کوروت را نشان می‌دهد. در بالای این قسمت هم دوربینی کار شده که تصاویر عقب را در داخل خودرو به نمایش درمی‌آورد.

سرانجام انتظارها به پایان رسید، رونمایی رسمی از نسل جدید کوروت
سرانجام انتظارها به پایان رسید، رونمایی رسمی از نسل جدید کوروت

در بخش عقبی کوروت C8 سپری با خروجی‌های هوا به همراه چراغ‌هایی زیبا با گرافیک زاویه‌دار به چشم می‌خورند درحالی‌که یک اسپویلر جمع‌وجور، یک دیفیوزر ساده و چهار سر اگزوز اسپرت نیز از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این قسمت هستند؛ اما با وجود همهٔ این تغییرات، سقف قابل برداشتن کوروت همچنان حفظ شده و سرنشینان می‌توانند از هوای آزاد لذت ببرند. در همین حال، در کوروت C8 علاوه بر صندوق بار جلو، یک صندوق هم در عقب وجود دارد که فضای کافی برای قرار دادن یک چمدان کوچک یا کیف گلف را ارائه می‌کند.

در داخل کوروت C8 شاهد کابین کاملاً جدیدی هستیم که پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به C7 داشته است. در اینجا یک غربیلک فرمان مربع شکل دیده می‌شود که پشت آن صفحه آمپر دیجیتالی 12 اینچی قرار گرفته است. روی این غربیلک فرمان یک دکمهٔ خاص بنام Z تعبیه شده که امکان اعمال تنظیمات عملکردی سفارشی را برای راننده فراهم می‌کند. در سمت راست نیز نمایشگر بزرگی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته است که شورلت هنوز اندازهٔ آن‌را اعلام نکرده اما وضوح بالاتری دارد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز بهبود یافته و حالا سریع‌تر شده و استفاده از آن آسان‌تر است.
در کابین کوروت جدید، کنسول مرکزی بزرگی قسمت راننده را از بخش سرنشین جدا کرده است. روی این کنسول نیز نوار باریکی طراحی شده که در آن دکمه‌هایی فیزیکی برای کنترل ویژگی‌های مختلف خودرو جای گرفته‌اند. در دورانی کنترلرهای لمسی بر کابین خودروها سلطه یافته‌اند، این ویژگی قطعاً طرفداران دکمه‌های فیزیکی را خوشحال خواهد کرد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ کوروت C8 نیز می‌توان به تریم فیبر کربنی یا آلومینیومی، تکنولوژی تشخیص صدا و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند اشاره کرد.

سیستم صوتی استاندارد این ماشین از برند Bose با 10 بلندگو است اما خریداران می‌توانند نمونهٔ ارتقاءیافته با 14 بلندگو را هم سفارش دهند. دیگر آپشن‌های قابل‌توجه کوروت C8 نیز شامل گرم‌کن غربیلک فرمان، حافظهٔ صندلی‌ها و نسخهٔ بهبودیافتهٔ سیستم ضبط اطلاعات عملکرد می‌شود. کابین نسل جدید این افسانهٔ آمریکایی همچنین از قابلیت سفارشی‌سازی بالایی هم برخوردار است به‌گونه‌ای که برای آن سه آپشن صندلی مختلف و شش رنگ داخلی گوناگون شامل طبیعی، مشکی، خاکستری، قرمز آدرنالین، قرمز مورلو و آبی دورنگ ارائه شده است درحالی‌که برای کمربندهای ایمنی هم شش رنگ مختلف قابل انتخاب است.

کوروت جدید به‌صورت استاندارد به صندلی‌های GT1 با روکش چرمی مولان مجهز است که گفته شده تعادلی بین حمایت از بدن و راحتی را ارائه می‌کنند اما صندلی‌های GT2 هم با نمایی الهام گرفته از مسابقه قابل سفارش هستند که از روکش چرم مولان و ناپا و همین‌طور تریم فیبر کربنی به همراه گرم‌کن و تهویه سود می‌برند؛ و نهایتاً نوع سومی از صندلی‌ها بنام اسپرت کامپتیشن هم به‌صورت سفارشی ارائه شده که از حمایت‌کننده‌های جانبی بزرگ‌تر و روکش چرمی ناپا و پارچهٔ بادوام الهام گرفته از کِولار برخوردارند. این صندلی‌ها نیز مثل نمونه‌های GT2 به گرم‌کن، تهویه و تریم فیبر کربنی هم مجهز هستند.
کوروت C8 به پیشرانهٔ جدیدی مجهز شده که در مکان جدیدی قرار گرفته است. در پشت کابین یک نیروگاه 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی پنهان شده که در حالت عادی 490 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در صورت سفارش پکیج پرفورمنس Z51، این اعداد به 495 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کنند که پیشرفت قابل‌توجهی را نسبت به قدرت 460 اسب بخاری نسخهٔ پایهٔ C7 نشان می‌دهد. هرچند این موتور بر اساس پیشرانهٔ LT1 نسل قبلی ساخته شده اما اساساً نمونهٔ کاملاً جدیدی است که برای ترکیب موتور وسط طراحی شده و به همین دلیل، LT2 نام گرفته است.

متأسفانه اما در نسل جدید کوروت خبری از گیربکس دستی نیست و در عوض برای آن صرفاً یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است که مثل گذشته نیرو را صرفاً به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. البته هنوز هم می‌توان با استفاده از پدال‌های پشت غربیلک فرمان دنده‌ها را به‌صورت دستی تعویض کرد. شورلت فعلاً مشخصات عملکرد کوروت C8 را به‌طور دقیق اعلام نکرده اما گفته است که در صورت تجهیز به پکیج Z51 می‌تواند در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که شتاب واقعاً چشمگیر و قابل‌توجهی است زیرا کوروت ZR1 نسل قبل با 755 اسب بخار قدرت و 970 نیوتن متر گشتاور این کار را ظرف 2.8 ثانیه انجام می‌دهد.
هرچند در کوروت C8 از شاسی فیبر کربنی مونوکوک استفاده نشده است اما این به معنای بیگانه بودن کوروت با متریال سبک‌وزن نیست زیرا مهندسان جنرال موتورز به‌منظور کاهش وزن خودرو در ساختار آن از قطعات آلومینیومی استفاده کرده و نوار پشت سپر عقب را از فیبر کربن ساخته‌اند. علاوه بر این، قطعات دیگری مثل داشبورد و محفظهٔ صندوق‌های بار جلو و عقب نیز از متریال فوق سبک‌وزنی ساخته شده که از فایبرگلاس و رزین اختصاصی تشکیل شده است. به گفتهٔ شورلت، این مواد تا حدی سبک هستند که در آب شناور می‌شوند. به لطف انجام این اقدامات، وزن کوروت C8 به تنها 1530 کیلوگرم رسیده است.

علاوه بر کاهش وزن، در کوروت جدید برای بهبود هندلینگ هم اقدامات زیادی صورت گرفته و وعده داده شده که این نسل پویاتر از همیشه خواهد بود. بدین منظور سیستم تعلیق ارتقاء پیدا کرده و سیستم فرمان الکترونیکی بروز شده تا هدایت خودرو در پیچ‌ها به بهترین نحو صورت گیرد. علاوه بر این، سیستم کنترل سواری مغناطیسی هم برای کوروت جدید قابل سفارش است که می‌توان آن‌را از طریق چهار حالت رانندگی قبلی به همراه دو حالت جدید کنترل کرد. همان‌طور که اشاره شد، در بین این حالات رانندگی، حالت ویژه‌ای بنام Z وجود دارد که امکان سفارشی‌سازی تمامی تنظیمات را فراهم می‌کند.

در همین حال، ازآنجایی‌که ارتفاع نسل جدید کوروت از سطح زمین کمتر شده است، برای آن یک سیستم افزایش ارتفاع تعلیق جلو در نظر گرفته شده که در سرعت‌هایی تا 40 کیلومتر بر ساعت، ارتفاع جلوی خودرو را 4 سانتیمتر افزایش می‌دهد. این سیستم حتی می‌تواند به‌طور خودکار توسط مختصات سیستم ناوبری هم فعال گردد. رینگ‌های کوروت C8 در جلو 19 اینچی و در عقب 20 اینچی هستند که با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ALS پوشیده شده‌اند. برای توقف خودرو نیز سیستم ترمز برمبو با دیسک‌های 12.6 اینچی در جلو و 13.6 اینچی در عقب در نظر گرفته شده است.

پکیج سفارشی پرفورمنس Z51 که در بالا ذکر شد، علاوه بر افزایش خروجی پیشرانه، تعلیق اسپرت‌تر، سیستم خنک‌کنندهٔ ارتقاءیافته و سیستم اگزوز عملکرد بالا با صدای بلندتر را هم به خودرو اضافه می‌کند. این پکیج همچنین ترمزهای بزرگ‌تر با دیسک‌های 13.3 اینچی در جلو و 13.8 اینچی در عقب و همین‌طور لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت 4S را هم به همراه دارد. در پلت‌فرم دیجیتالی جدید کوروت نیز از معماری الکترونیکی استفاده شده که امکان به‌روزرسانی سیستم‌های کامپیوتری خودرو را از طریق اینترنت فراهم می‌کند.

تا اینجا همهٔ ویژگی‌های نسل جدید کوروت قابل‌توجه بوده‌اند اما شاید شوکه‌کننده‌ترین خبر در مورد آن، قیمت باشد. هرچند هنوز شورلت قیمت دقیق سوپراسپرت جدید خود را اعلام نکرده اما گفته است قیمت کوروت C8 از کمتر از 60 هزار دلار آغاز خواهد شد که تنها کمی از قیمت پایهٔ 56 هزار دلاری کوروت C7 بیشتر است و برای یک سوپراسپرت موتور وسط با چنین ویژگی‌هایی واقعاً باورنکردنی به نظر می‌رسد. این یعنی کوروت جدید با تمامی ارتقاءها، تغییرات و بهبودهایی که تجربه کرده است، هنوز هم ارزان‌ترین سوپراسپرت دنیا خواهد بود؛ و خبر خوش دیگر اینکه شورلت برنامهٔ ساخت نسخهٔ فرمان راست کوروت جدید را هم دارد. تولید کوروت C8 استینگری مدل 2020 اواخر امسال در کارخانهٔ Bowling Green در کنتاکی آغاز می‌شود.

Article by ins2012

It seems like this author has no description. Add your discription/bio at user profile or disable this widget in theme customizer if you dont want to use it.